PÄRLOR FRÅN FORMEX

Som säkert många vet, så är det just nu Formex. Nordens största fackmässa för design och inredning. Varje säsong blir man överväldigad av intryck och inspiration. Då jag är på mässan genom mitt jobb så hinner jag inte gå runt och fotografera en hel dag, men jag har samlat några guldkorn som jag tycker är värda en presentation.

Ylya Skarps nyheter talar för sig själv om man frågar mig och  för den delen resten av bloggvärlden med, för montern var verkligen full av bloggare och journalister. Fantastiskt fina prints och snyggt och enkelt stylat. I montern fanns även en kreativ hörna där kan fick prova på att skriva kalligrafi.
Terrible Twins är ett annat uppmärksammat företag som antagligen kommer bli lika hypat 2014 som L:a Bruket varit 2013. Snygga förpackningar och produkter som luktar fantastiskt gott.
Coola och tvättbara papperspåsen från Uashmama är verkligen en av mina absoluta favoritprodukter just nu! Så himla snygg och praktisk! Jag är så glad att jag fick titta och känna på dessa IRL och mitt HA-begär är aktiverat!
Och sist men absolut inte minst kommer de här fina Printsen från Adniil interiör. Dessa prints är uppbygga av QR koder och varje kod är kopplad till en utvald websida. KUL och Funkionellt. Min favorit var tavlan "-What does the fox says"  som var formad som en Räv, där varje QR var kopplad till en godnattsaga. Inte dumt alls när det är dags att locka till läggning.
Kategori: Mässor Taggar: Adniil interiör, Design, Formex, Ylva Skarp, Young designers, dansk design, paperbag, skandinavisk, terrible twins, uashmama;
Catrin:

Tack för härlig inspiration Sandra! Jag hade gärna med varit på Formex :) rena inredningshimlen!

Svar: Tack Catrin! 😃😃😃
Sandra

Kommentera inlägget här: